Nepabeigtā dienasgrāmata


14. Oktobris 2009

(bez virsraksta) @ 09:44

Gribētu es redzēt Starptautisko aizdevēju sejas, ja tagad atnāktu tas orkāns Baltijas jūrā un noslaucītu Latviju no zemes virsmas.
 

Comments

 
[User Picture Icon]
From:[info]shelly
Date: 14. Oktobris 2009 - 09:57
(Link)
Tad gan viņu pacietības mērs būtu pilns!
[User Picture Icon]
From:[info]sirdna
Date: 14. Oktobris 2009 - 09:57
(Link)
pietiktu ar Latvijas bankas ēkas ieskalošanu Daugavā.

Tad mēs norādām uz līguma punktu par forsmažoriem, mol, izviņaiķe, bet bankā akurāt atdodamā nauda stāvēja, a tagad viss pagalam, izsakām līdzjūtību, te jums sklandrausis piemiņai, paldies un tad jau līdz nākamai reizei!
[User Picture Icon]
From:[info]jojo
Date: 14. Oktobris 2009 - 10:00

(Link)
gribētu es redzēt jūsu sejas, ja starptautisko aizdevēju nebūtu.

p.s. vobšem, dažas sejas varētu arī tāpat apskatīt.
[User Picture Icon]
From:[info]sirdna
Date: 14. Oktobris 2009 - 10:14
(Link)
gy, tad viņi nebūtu aizdevuši naudu pankām, kuras izsniedza ahūno kredītu gubu un ievārīja šito šmuci un šmuces nebūtu vispār.
[User Picture Icon]
From:[info]jojo
Date: 14. Oktobris 2009 - 10:19
(Link)
nu, nemaksātu algas valsts sektorā strādājošajiem, nemaksātu pensijas un pabalstus, nenodrošinātu valsts funkcijas (e.g., skolas, slimnīcas, cietumus, un taml. h*) un visi dzīvotu laimīgi.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 14. Oktobris 2009 - 10:21
(Link)
neviens eirocents no starptautiskā aizņēmuma pagaidām nav ticis nevienai no tevis nosauktajām izdevumu sadaļām
[User Picture Icon]
From:[info]jojo
Date: 14. Oktobris 2009 - 10:25
(Link)
a kurām izdevumu sadaļām ira? un kur to var redzēt?
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 14. Oktobris 2009 - 10:37
(Link)
puse aizgājusi banku stabilitātes fondā, puse - valsts parāda nomaksai
[User Picture Icon]
From:[info]jojo
Date: 14. Oktobris 2009 - 10:51
(Link)
valsts parāda vai valsts saistību nomaksai? citiem vārdiem, kam?

par banku stabilitātes fondu man ir viedoklis, aizvedīšu sīku uz dārzu un padalīšos.

[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 14. Oktobris 2009 - 12:18
(Link)
Repše 9. septembrī: "Visvairāk - 59,9% jeb 668,8 miljoni latu - no saņemtajiem līdzekļiem izlietoti valsts parāda atmaksai, 25% jeb 279,2 miljoni latu - valsts budžeta deficīta segšanai, 14,6% jeb 163,4 miljoni latu - atbalstam finanšu sektora stabilitātei, konkrēti - termiņnoguldījumam "Parex bankā" tās sindicēto kredītu atmaksai, bet 0,5% jeb seši miljoni latu iztērēti valsts budžeta aizdevumiem."

nu labi, tos 25 % valsts budžeta deficīta segšanai var uzskatīt par tekošajām izmaksām
[User Picture Icon]
From:[info]jojo
Date: 14. Oktobris 2009 - 13:13
(Link)
jā, tā ir. un valsts parādus arī ir svarīgi maksāt, lai valsteli nepasludina par bankrotējušu, lai mūsējais kredītreitings nenokrīt apukšzemes pazemē un visi investori kopistiski nesavāc savus biznesus un nenotin parpalas. tātad, manuprāt, ~85% naudas ir saprātīgi izlietoti.

par parex banku - es uzskatu, ka godmanis pieņēma pareizu lēmumu, gāzt naudu parex bankā (par spīti dziļam proletāriskam riebumam pret sabiedrības bagāto daļu, e.g., bankas īpašniekiem). gan jau, ka kāds strēķītis ar studentiem varētu maģistra darbus par šo tēmu aizstāvēt (vai šim lēmumam bija pozitīvs vai negatīvs efekts). manuprāt, pozitīva efekta indikators būtu, ka šīs darbības rezultātā latvijā atjaunaujās starpbanku aizdevumi starpbanku tirgū. Ja atbilde būtu jā, patiešām, atjaunojās, tad tas bija labi darīts.

starp citu, skaidrās naudas krājums Eiropas CB palielinājās 44 reizes (!) kopā (pirms krīzes Eiropas CB skaidrās naudas rezerves bija 1 biljons eiro, pēc krīzes 44 biljoni eiro).
dabiski, ka vajadzība palielināt skaidrās naudas rezerves bankām (jo uzticība banku sistēmai tika sagrauta + grūtības īslaicīgas likviditātes probas risināt aizņemoties starpbanku tirgū) a) procentu likmju pieaugumu depozītiem, b) nozīmēja kreditēšanas faktisku apstāšanos => grūtības kompānijām restrukturizēt parādus, procentu likmju pieaugšana un t.t. => likviditātes problēmas, izmaksu samazināšana, darba vietu zaudēšana, darbības apjomu samazināšanās, ienākumu samazināšanās, vēl mazāka iespēja kapitālu aizņemties (kapitālu bankas aizdod pēc formulas EBITDA (ernings before interest, taxes, depreciation and amortization x mulitiplikators), jo mazāks EBITDA un mulitiplikators, jo mazāks aizņemtā kapitāla daudzums firmā = ražošanas samazināšanās =>IKP samazināšanās = labklājības klupiens.
From:[info]pet
Date: 14. Oktobris 2009 - 12:17
(Link)
valsts parāda nomaksa == budžeta deficīts == tā nauda, kas bija jāizmaksā valsts iestāžu algās, pensijās, utml, bet kuras valstij nebija.
[User Picture Icon]
From:[info]murks
Date: 14. Oktobris 2009 - 12:18
(Link)
dooh

un valsts parāds rodas no kurienes? tak cita starpā arī no visām augstāk minētajām pozīcijām, ja tērē vairāk nekā pelna

un gandrīz tas pats arī par "banku stabilitātes fondu" - arī tur ķēdītes galā ir reāli tēriņi
[User Picture Icon]
From:[info]jojo
Date: 14. Oktobris 2009 - 10:21
(Link)
p.s. ja tu biji domājis, ka vajadzēja ļaut nobrukt parex bankai ar visiem valsts iestāžu un pašvaldību kontiem un ar tiem miljoniem, kurus Godmanis iegrūda parex bankā būtu apturēta tipa "krīze", tu esi baigais optimists.
[User Picture Icon]
From:[info]sirdna
Date: 14. Oktobris 2009 - 10:25
(Link)
ņea, es domāju pāris soļus pirms tam.
[User Picture Icon]
From:[info]jojo
Date: 14. Oktobris 2009 - 10:28
(Link)
jā, ja paskatās, kādos tempos no 2006. gada tika tērēti valsts uzkrājumi, mati slienas stāvus. bet nu, kas padarīts, padarīts.
[User Picture Icon]
From:[info]sirdna
Date: 14. Oktobris 2009 - 10:32
(Link)
Tā ja. Tagad jāmeklē risinājums, tobiš, kā savākt naudu un neatdot.
[User Picture Icon]
From:[info]jojo
Date: 14. Oktobris 2009 - 10:52

(Link)
piežmiegs un mūsējie otpriski atmaksās dziedādami. skaties, pat Argentīna savējos maksā.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 14. Oktobris 2009 - 10:38
(Link)
nevienā brīdī valstij nebija tāds budžeta pārpalikums, lai būtu radušies 6 miljardi uzkrājumu
[User Picture Icon]
From:[info]jojo
Date: 14. Oktobris 2009 - 13:31
(Link)
nebija gan. aij, nevaru atrast, diezgan nesen skatījos dinamiku laikam IMF mājas lapā.
[User Picture Icon]
From:[info]jojo
Date: 14. Oktobris 2009 - 13:47
(Link)
bija 3000 ar asti miljoni un 4000 ar asti miljoni un kaut kādi tādi cipari.
From:[info]pet
Date: 14. Oktobris 2009 - 12:09
(Link)
Labrīt, jau augustā valsts kasē būtu fiziski beigusies nauda, ja nebūtu šīs aizdevumu izmaksas. Augusta beigās netiktu izmaksātas ne pensijas, ne policistu algas, nekas.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 14. Oktobris 2009 - 12:13
(Link)
tas ir citāts no repšes teiktā vai tevis pārbaudīts un verificēts fakts?
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 14. Oktobris 2009 - 12:15
(Link)
nauda būtu beigusies, ja 2009. gada budžets tiktu pildīts bez izdevumu samazināšanas, tas ir, ja tiktu tērēts tikpat daudz, cik bija paredzēts sākotnēji, te matemātika ir elementāra - ieņēmumi strauji saruka
[User Picture Icon]
From:[info]murks
Date: 14. Oktobris 2009 - 12:20
(Link)
mhm, šmuces nebūtu, un visi joprojām laimīgi saņemtu 200 Ls mēnesī, pirms nodokļu nomaksas
[User Picture Icon]
From:[info]jojo
Date: 14. Oktobris 2009 - 13:31

p.s. interesentiem

(Link)

Nepabeigtā dienasgrāmata