Nepabeigtā dienasgrāmata


31. Decembris 2007

(bez virsraksta) @ 13:48

1952. gadā Džons Keidžs sarakstīja skaņdarbu "4:33", kas visbiežāk tiek izpildīts uz klavierēm, lai gan paredzēts jebkuram instrumentam vai instrumentu komplektam. Mūziķiem četru minūšu trīsdesmit trīs sekunžu laikā nav jāspēlē savs instruments. 2004. gadā to pirmoreiz izpildīja lielais simfoniskā orķestra sastāvs. Koncerts tika pārraidīts dzīvajā ēterā BBC 3 radiostacijā, kurā nācās atslēgt drošības sistēmas, kas atbildīgas par klusuma paužu monitoringu.

šeit var noklausīties: http://www.ubu.com/film/cage_433.html
 

Comments

 
[User Picture Icon]
From:[info]prtg
Date: 31. Decembris 2007 - 13:58
(Link)
vēl bija tiesas darbi par autortiesībām, jo vēl kāds bija iedomājies šo varen oriģinālo lietu
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 31. Decembris 2007 - 14:01
(Link)
Cage was not the first composer to conceive of a piece consisting solely of silence. One precedent is "In futurum", a movement from the Fünf Pittoresken for piano by Czech composer Erwin Schulhoff. Written in 1919, Schulhoff's meticulously notated composition is made up entirely of rests.[10] Cage was, however, almost certainly unaware of Schulhoff's work. Another prior example is Alphonse Allais's Funeral March for the Obsequies of a Deaf Man, written in 1897, and consisting of nine blank measures. Allais's composition is arguably closer in spirit to Cage's work; Allais was an associate of Erik Satie, and given Cage's profound admiration for Satie, the possibility that Cage was inspired by the Funeral March is tempting. However, according to Cage himself, he was unaware of Allais's composition at the time (though he had heard of a 19th-century book that was completely blank).
[User Picture Icon]
From:[info]prtg
Date: 31. Decembris 2007 - 14:05
(Link)
"Mine is a much better silent piece. I have been able to say in one minute what Cage could only say in four minutes and 33 seconds."

http://archives.cnn.com/2002/SHOWBIZ/Music/09/23/uk.silence/
http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/music/2276621.stm
[User Picture Icon]
From:[info]beafheart
Date: 31. Decembris 2007 - 14:51
(Link)
Kancheli reiz teica cik ļoti viņš ienīst klepotājus zālē. pirmkārt par to ka ar klepu nāk uz koncertu. otrkārt ja jau reiz tik ljoti gribās dzirdēt tad jaasakoncentrējas un janotur klepus sevī. bet klepotāji parasti klepo visklusākajās un jūtīgākajās vietās.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 31. Decembris 2007 - 14:58
(Link)
Keidžs vienmēr ir teicis, ka 4:33 nav četrarpus minūtes klusuma, bet gan visas tās skaņas, kas dzirdamas telpā, kurā tiek izpildīts šis skaņdarbs
[User Picture Icon]
From:[info]basta
Date: 31. Decembris 2007 - 15:04
(Link)
.
tamdēļ pastāv koncerti, koncertieraksti un ģitāru šķaidīšanas - nekas nav atkārtojams.
bet par `4:33` bērniem jau mūzikas skolās māca.
[User Picture Icon]
From:[info]beafheart
Date: 31. Decembris 2007 - 15:13
(Link)
nu jaa īsts klusums buutu jaameklē citur. tas gan. klepum ir paaraak asa skaņa satraucosha nervoza . klusumam vairaak piederas chiikstoša krēsla kāja aizturētas elpas duna galvā acu blisināšana

[User Picture Icon]
From:[info]uks
Date: 31. Decembris 2007 - 16:16
(Link)
absolūts idiotisms. nu vienkārši absolūts.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 31. Decembris 2007 - 16:26
(Link)
mūziķiem patīk
[User Picture Icon]
From:[info]bh
Date: 31. Decembris 2007 - 18:34

(Link)
Man patika. Atgādina šo bildi:
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Malevich.black-square.jpg
tikai tur klepus vietā drošvien būtu `zajebaļi, ka jūs nekad neko nesaprotat`.

Nepabeigtā dienasgrāmata