Nepabeigtā dienasgrāmata


30. Maijs 2007

(bez virsraksta) @ 09:12

es domāju, ka Zatlera sakarā ir pienācis laiks pacelt jautājumu par (jūs tikai nesmejieties) dzeramnaudām, kuras saņem oficianti un bārmeņi. kāpēc tieši šo profesiju pārstāvjiem sabiedrības iecietība ļauj nesodītiem gūt nereģistrētus ienākumus, no kuriem nevienam pat prātā nenāk maksāt nodokļus? par ārstiem runā, ka viņiem ir zemas algas, droši vien, ka tādai oficiantei arī nav pārāk augstas, bet vai tad tas ir iemesls? sētniekam arī nav nekāda lielā alga, bet viņam neviens negrasās piemest kaut santīmu arī ziemā, kad viņš nabags cīnās ar negaidīto sniegu. ārsts vēl tur reizēm izglābj dzīvību vai rīkojas kaut kā īpaši pašaizliedzīgi, bet ko tādu ekstraordināru mums izdara bārmenis? aiz garlaicības pārmij pāris vārdus, lejot jums glāzē dzērienu ar trīs līdz pieckārtīgu uzcenojumu? tad jau lielāks personal touch ir masierim, trenažierzāles instruktoram vai frizierim (te gan dzeramnaudu pieņemts dot nez kāpēc tikai frizierim, lai gan viņa atalgojums jau sen nav nekāds mazais, turklāt pilnīgi brīvā tirgu neviens netraucē viņam prasīt tik, cik gribas, tā ka vēlme pēc dzeramnaudas ir izskaidrojama tikai ar iespēju nemaksāt nodokļus). un kur tad vēl visu nīstie un nelietīgi taksisti, par kuriem sen nekāds labs vārds nav dzirdēts, bet dzeramnaudu viņi saņem (un atkal tikai tādēļ, lai varētu šo ienākumu nereģistrēt!), turklāt izspiež to no klienta, izmantojot visneģēlīgākās viltības! manuprāt, vienīgie labprātīgie dzeramnaudu devēji ir strauji uzvārījušies nuvoriši, kuriem tās ir vēl viena iespēja pazemot apkalpojošās sfēras darbiniekus! a ko darīt?


p.s. vai kāds no jums ir pateicies ar naudiņu vai šokolādi:

- bankas darbiniekam, kas palīdzējis noformēt sarežģītu kredītu?
- bibliotekārei, kas atstiepusi no centrālās krātuves 15 kilogramus jūsu psūtītu grāmatu?
- apsardzes darbiniekam, kas palīdz jums pamest koncertzāli pēc brīnišķīga koncerta?
- kādam citam?
 

Comments

 
[User Picture Icon]
From:[info]siltavieta
Date: 30. Maijs 2007 - 09:31
(Link)
taisnība
[User Picture Icon]
From:[info]lee
Date: 30. Maijs 2007 - 09:34
(Link)
From:[info]asiize
Date: 30. Maijs 2007 - 09:35
(Link)
kas ir nuvoriši?
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 30. Maijs 2007 - 09:36
(Link)
jaunbagātnieki franču valodā
[User Picture Icon]
From:[info]aleja
Date: 30. Maijs 2007 - 11:03
(Link)
nouveau riche
From:[info]asiize
Date: 30. Maijs 2007 - 11:16
(Link)
jā, es pēc 'dns' skaidrojuma sapratu : )
lasot, šķita, ka kaut kas no korišu un tovarišu sērijas.
[User Picture Icon]
From:[info]lennay
Date: 30. Maijs 2007 - 13:14
(Link)
man akal likaas - kaukaadi jaunie krievi, kur rushi nejaushi aizstaadies ar rishi :D
From:[info]divi_g
Date: 30. Maijs 2007 - 09:35
(Link)
Uz barikādēm!
[User Picture Icon]
From:[info]straume
Date: 30. Maijs 2007 - 09:38
(Link)
Atšķirība apjomos. Nez vai ārstam atmet pāris latiņus, kas varētu būt vidēja vienas dzeramnaudas summa tevis nosaukto arodu pārstāvjiem.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 30. Maijs 2007 - 09:40
(Link)
bet, ja pamēra attiecībā pret legālo ienākumu līmeni?
[User Picture Icon]
From:[info]straume
Date: 30. Maijs 2007 - 09:50
(Link)
Neredzu, kāda nozīme šajā gadījumā ir minētajai attiecībai. Man šķiet svarīgi tieši "pateicību" vidējais lielums un summa. Ja tā sniedzas tūkstošos, VIDam vajadzētu sākt pievērsties saņēmējiem, ja mazāk - nu, lai jau cilvēkiem tiek.
[User Picture Icon]
From:[info]mdog
Date: 30. Maijs 2007 - 09:54
(Link)
ka tā par dubultmorāli? vai tad mūsu valstī nav "viena taisnība visiem"?
[User Picture Icon]
From:[info]straume
Date: 30. Maijs 2007 - 10:02
(Link)
Pastāv "neapliekamais minimums" legālajiem ienākumiem. Tāpat ir noteikts pieļaujamo dāvinājumu apjoms amatpersonām. Tātad zināmu slieksni var piemērot arī "paldiesiem".
[User Picture Icon]
From:[info]mdog
Date: 30. Maijs 2007 - 10:06
(Link)
piekrītu! un arī katram ubagam vajadzētu kases aparātu!
:)
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 30. Maijs 2007 - 10:11
(Link)
bet neamatpersonām dāvināt var cik uziet
[User Picture Icon]
From:[info]straume
Date: 30. Maijs 2007 - 10:30
(Link)
Skaidrs, tikai saņēmējam jādalās ar valsti. Ja "cik uziet" gadā sanāk vairāk kā x lati. Vispārējā deklarēšana šo risinās, es tā saprotu.
[User Picture Icon]
From:[info]mdog
Date: 30. Maijs 2007 - 10:51
(Link)
a ko darīt ar dāvinātajām konfekšu kastēm un padzērienu pudelēm?
no katras kastes/pudeles noliet/izķeksēt 25% IIN?
[User Picture Icon]
From:[info]straume
Date: 30. Maijs 2007 - 12:00
(Link)
Mans viedoklis ir par noteiktu kopējo gada ienākumu apjomu, kuru pārsniedzot, jāmaksā. Domāju, tie būtu kkādi tūkstoši gadā. Loteriju/kazino laimestiem vismaz kādu laiku atpakaļ slieksnis bija 500 lati vienam laimestam. Konfekšu kastes, tātad, nekvalificējas, ja vien nav runa par vilciena vagonu.
[User Picture Icon]
From:[info]misame
Date: 30. Maijs 2007 - 10:11
(Link)
Toties oficiantu "tipos" savāktās naudiņas kopsummā bieži vien pārsniedz neapliekamo minimumu un arī vidusmēra pateicību dakterim.
Un, kā zināms, jāskatās ir kopsumma, nevis atsevišķi fragmenti.
Līdzīgi, kā iepirkumu nedrīkst sadalīt atsevišķos pirkumos, lai apietu piemērojamo iepirkuma procedūru.
From:[info]polaris
Date: 30. Maijs 2007 - 09:40
(Link)
jāņem vērā, ka no bārmeņiem un oficiantiem nav atkarīga cilvēka dzīvība:)), ārsta gadījumā - viņš sniedz pakalpojumu, bez kura nevar iztikt, pieņemsim, un, saņemot algu, papildus viņš saņem no cilvēka konkrēti atlīdzību par to pašu pakalpujumu ne jau tāpēc, ka ir labs cilvēks. Nekas - pie viņiem arī vēl pieķersies:)), rociņas vēl par īsu. Tur jākonsultējas ar grāmatvedību:D - kā viņi noformē dzeramnaudas. Ja čekā - tad ok, jo tajā, šķiet, jābūt visam norādītam.
Bet var jau uzsūtīt pārbaudi, ja kas..., ir jau arī tāda prakse:), vispār, ja ir gadījumi, tad jāziņo, citādi neviens arī nezina, kas notiek valstī:D
From:[info]polaris
Date: 30. Maijs 2007 - 09:41
(Link)
rociņas par īsu - to es par bārmeņiem/oficiantiem:)), lai gan cilvēki viņus pārsvarā mīl:))
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 30. Maijs 2007 - 09:43
(Link)
tas būtu labs izklaides veids - iziet vienu vakaru pa 10-12 krogiem, visur ēst un dzert un atstāt bagātīgas dzeramnaudas, bet uz ielas uzzvanīt pazīstamam finanšu policijas kaujiniekam, izsaucot praverku na meste
From:[info]polaris
Date: 30. Maijs 2007 - 09:48
(Link)
nu ja, tīri dēļ izklaides:), citādi jau nav vērts cilvēkiem pievērst nodokļu nemaksāšanai savu uzmanību:) - ja tikai paliek žēl dzeramnaudas, tad var sākt domāt - kā ar to "cīnīties":)
[User Picture Icon]
From:[info]aizliegts_v
Date: 30. Maijs 2007 - 09:46
(Link)
Dabiski. Un pēc likuma arī bārmeņiem un oficiantiem saņemtās dzeramnaudas ir jāuzrāda ienākumu deklarācijā (tiesa, nav īsti skaidrs, kā šos ienākumus nosaukt) un jānomaksā no tām nodokļi. Cits jautājums ir, kad VID ķersies klāt visiem, kuri šīs dzeramnaudas, pateicības utt. slēpj.
[User Picture Icon]
From:[info]mdog
Date: 30. Maijs 2007 - 09:51
(Link)
pēc kāda likuma jāuzrāda?
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 30. Maijs 2007 - 09:55
(Link)
pēc viena likuma - ja tie klasificējas kā apliekamie ieņēmumi, tad ir jāmaksā nodoklis, bet pagaidām nev bijis jāraksta deklarāciju

pēc cita likuma - ja tie ir neapliekamie ieņēmumi, kas pārsniedz noteiktu līmeni, tad ir jādeklarē

a iespējams, ka tas ir viens un tas pats likums, nezinu
[User Picture Icon]
From:[info]mdog
Date: 30. Maijs 2007 - 09:59
(Link)
9. panta(Ar nodokli neapliekamo ienākumu veidi), 1.daļas(Gada apliekamajā ienākumā netiek ietverti un ar nodokli netiek aplikti šādi ienākumu veidi) 9. daļa skan šādi- " mantojuma rezultātā gūtais ienākums, izņemot autoratlīdzību (honorāru), kuru izmaksā autortiesību mantiniekiem, un no fiziskajām personām saņemtais dāvinājums"!!!


un, kas ir dzeramnauda, ja ne dāvinājums?
[User Picture Icon]
From:[info]aizliegts_v
Date: 30. Maijs 2007 - 13:46
(Link)
Labs jautājums, apdomāšu. Konsekventi ņemot, ārsta aploksnītes ir tai pašā kategorijā. Kā ikviena pateicība, kas dota ne amatpersonai.
[User Picture Icon]
From:[info]aizliegts_v
Date: 30. Maijs 2007 - 13:32
(Link)
Pēc likuma Par iedzīvotāju ienākuma nodokli, 3.p.2.d., 8.p.3.d.11.p.
[User Picture Icon]
From:[info]chimera
Date: 30. Maijs 2007 - 09:56
(Link)
[Error: Irreparable invalid markup ('<i<akvarium</i>') in entry. Owner must fix manually. Raw contents below.]

apsardzes darbiniekam piecdesmit saņus par iekļūšanu uz <i<akvarium</i> kongresu namā nelikumīgā ceļā. bet visi pārējie gribētāji samaksāja ~piecīti, tā kā šis tas viņam tur sanāca.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 30. Maijs 2007 - 09:59
(Link)
kā viņu sauca un no kādas apsardzes firmas viņš bija?
[User Picture Icon]
From:[info]chimera
Date: 30. Maijs 2007 - 10:07
(Link)
īsti partizāni vienmēr klusē!
From:[info]lepele
Date: 30. Maijs 2007 - 10:00
(Link)
man vienreiz "pateicās" ar satīna naktskreklu:)PPPP un pateicīgā bija sieviete:) būtu jauki deklarācijā pie ienākumiem ierakstīt "naktskrekls"
[User Picture Icon]
From:[info]dooora
Date: 30. Maijs 2007 - 10:03
(Link)
I don't even know a fuckin' Jew who'd have the balls to say that.
[User Picture Icon]
From:[info]nrk
Date: 30. Maijs 2007 - 10:14
(Link)
Arhīva darbiniecēm Saeimā Rafaello kasti.
[User Picture Icon]
From:[info]uks
Date: 30. Maijs 2007 - 10:15
(Link)
Tu zini Hipokrāta zvēresta saturu?
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 30. Maijs 2007 - 11:21
(Link)
nu? kāpēc tu to jautā?
[User Picture Icon]
From:[info]uks
Date: 30. Maijs 2007 - 14:01
(Link)
Man bija klusa cerība, ka tur būs kaut kas par negodīgām darbībām.

Savu dzīvi un ārsta māku es saglabāšu tīru un neaptraipītu.

Nu, var jau šo traktēt kā aptraipīšanu. Vispār ārstiem vajadzētu izveidot savu ētikas kodeksu.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 30. Maijs 2007 - 11:55
(Link)
Es zvēru pie dziedinātāja Apollona, pie Asklēpija, Higiejas un Panakejas, pie visiem dieviem un dievietēm, viņus par lieciniekiem piesaukdams, ka šo zvērestu un šo rakstveida apņemšanos izpildīšu, cik manas spējas un saprašana atjauj.

Savu skolotāju, ārsta mākslas iemācītāju, es cienīšu tāpat kā savus vecākus, dalīšos ar viņu dzīves grūtībās un nepieciešamības gadījumā palīdzēšu viņam viņa vajadzībās, viņa pēcnācējus uzskatīšu par saviem brāļiem un, ja tie vēlēsies mācīties ārsta mākslu, iemācīšu to bez atlīdzības, bez līguma. Pamācības, mutvārdu stundas un visas pārējās zināšanas es nedošu nevienam citam kā vien saviem dēliem, sava skolotāja dēliem un tiem mācekļiem, kas pēc medicīniskā likuma saistījušies ar līgumu un zvērestu.

Slimniekiem, cik spēšu un pratīšu, es došu tikai labas pamācības, kas nestu svētību un nedarītu viņiem nedz netaisnību, nedz ļaunumu.

Nevienam, kas to lūgs, es nedošu nāvējošas vielas, nedz arī došu padomu, ka īstenot šādu nodomu. Tāpat nedošu nevienai sievietei līdzekļus augļa nodzīšanai.

Savu dzīvi un ārsta māku es saglabāšu tīru un neaptraipītu.

Es nekad neoperēšu akmens slimniekus, bet jaušu to izdarīt šīs mākslas pratējiem.

Lai es ietu kādā namā iedams, es tur iešu tikai slimnieka labuma dēļ un izvairīšos no tīša ļaunuma, kaitēšanas, īpaši no mīlestības lietām ar sievietēm un vīriešiem, ar brīvajiem un vergiem.

Ja man ārstējot vai neārstējot gadītos redzēt vai dzirdēt par cilvēku dzīvi kaut ko, kas nevienam nebūtu jāzina, es par to klusēšu un, glabājot noslēpumu, nekad nevienam to neteikšu.

Ja es zvērestu stingri pildīšu, tad lai man tiek piešķirta laime dzīvē un darbā un slava laiku laikos pie visiem cilvēkiem!

Bet tam, kas zvērestu pārkāpj vai nepatiesi zvēr, lai notiek otrādi!
[User Picture Icon]
From:[info]viipsna
Date: 30. Maijs 2007 - 10:15
(Link)
esvienreiz konfekškasti aiznesu bankas darbiniecei, kas man palīdzēja no viņu filiāles bankomāta atgūt norīto karti.
tā nebija mana banka un karti nevarēja operatīvi atjaunot, joman nākamā rītā bija jābrauc komandējumā.

manuprāt zatlera gadījumā tas troksnis vairāk tāpēc, ka viņš kā amatpersona nedeklarēja savus ienākumus. rets bārmenis ir amatpersona, kam deklarācijas jāiesniedz obligāti.
pēc vispārējās ienākumu deklarēšanas ieviešanas, votad varēs pacelt balsi. un pacels.
From:[info]jf_
Date: 30. Maijs 2007 - 10:19
(Link)
Es nesaprotu, Tev skauž tas, ka viņi saņem tās dzeramnaudas vai tas, ka citi atstāj, bet Tu esi par skopu?
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 30. Maijs 2007 - 10:26
(Link)
vot vot, parastais arguments ad hominem - "tev ko, skauž?"

es domāju, ka tas ir labi organizēts izspiešanas mehānisms
From:[info]jf_
Date: 30. Maijs 2007 - 10:39
(Link)
Es domāju, ka Tev piemīt tā latviešiem raksturīgā skaudība - kaimiņš var atļauties atstāt dzeramnaudu, es nē, tātad, tur kaut kas ir jādara. Protams, ka dzeramnauda ir dāvana.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 30. Maijs 2007 - 10:42
(Link)
es domāju, ka Tev piemīt latviešiem raksturīgā nevēlēšanās runāt par diskusijas tēmu, tā vietā pagriežot visu personiskā gultnē
From:[info]jf_
Date: 30. Maijs 2007 - 10:47
(Link)
Tur nav nekādas tēmas. Skaties pēdējo teikumu manā iepriekšējā komentārā. Tu vari vienkārši nedāvināt un viss. Un neviens var nedāvināt, neviens jau neliek. Tā ir cilvēku pašu vaina, ka viņi nedomā ar savu galvu, bet skatās no citiem. Visi atstāj, tātad, man arī jāatstāj. Tu vienkārši esi "piebraucis" no nepareizās puses. Ja jau Tev tiešām tik žēl, ka kāds tās saņem, tad izglīto cilvēkus. Liec viņiem saprast, ka tas nav obligāti - atstāt dzeramnaudas.
[User Picture Icon]
From:[info]misame
Date: 30. Maijs 2007 - 11:21
(Link)
Tāda parasta dāvana laikam nesanāk - ne vienā vien vietā visas dzeramnaudas tiek sabērtas kopā un sadalītas "uz galviņām" visiem. Vai tas ir personiski?
From:[info]kalteti_aboli
Date: 30. Maijs 2007 - 10:49
(Link)
un kas tad būtu, ja arī paceltu tādu jautājumu. asv, piemēram, arī oficiantēm ir jāmaksā nodoklis no dzeramnaudas. bet nejau par to ir runa. ja par prezidentu ieliks šizofrēniķi, tad nolifu situācija tuvākajā laikā noteikti neuzlabosies.
[User Picture Icon]
From:[info]wowow
Date: 30. Maijs 2007 - 11:05
(Link)
Kad kāds no frizieriem, taksistiem un šitiem pārējiem pieteiksies par prezidentu, ņemsim priekšā un pārbaudīsim, vai kandidāta reputācija ir nevainojama.
[User Picture Icon]
From:[info]sleep_talking
Date: 30. Maijs 2007 - 11:27
(Link)
nu bļin. nevajag izlikties, ka tu nesaproti atšķirību starp sistēmiskām 'pateicībām' ārstiem un viesmīļiem. starp "veselības aprūpe - bagātajiem" un "vairāk naudiņas - laipnāka apkalpošana" ir starpība. tik liela, ka šie pat nav uz vienas skalas. no oficiantes smaida nav atkarīga neviena dzīvība. varbūt vienīgi tavējā ;)

kad ugunsdzēsēji un ātrās palīdzības šoferi sagaidīs 'pateicības', varēsi salīdzināt.
[User Picture Icon]
From:[info]lennay
Date: 30. Maijs 2007 - 13:30
(Link)
es tomeer uzskatu, ka aarstam ir jaabuut ideaalistam. vinjam ir jaabuut aicinaajumam glaabt cilveeka dziiviibu/veseliibu, neskatoties ne uz ko, un vismazaak tam jaabuut saistiibaa ar naudu. citaadi ar savaam zelta rokaam vinsh tikpat labi vareetu kjimereet kopaa robotinjus, mikrosheemas kaut kaadas, smalki pindzeleet, restaureet, inkrustreet, uttutjp. cilveeku glaabshanaa ir kaut kaada moraalaa virsveertiiba.

un pliiz nevajag pudriit smadzenes par teemu cilveeks pateiciigs, lai tak dod. protams, ka pateiciigs, bet pateiciibu var izteikt sirsniigaak ar citiem liidzekljiem (uzdaavinot kaut ko iipashu, piemeeram, snieczot kaadu pakalpojumu (labs perveetaajs var piedaavaat izperveet dakterim maaju utt)) nekaa ar naudu. dod, jo taada ir sisteema, jo, kaa minimums, GAIDA, ka dos, ja arii gluzhi neprasa. jo cilveeks ir visai paarliecinaats, ka shii nav peedeejaa reizi, kad buus jaanonaak shii daktera (vai shiis iestaades citu dakteru, bet ieprieksheejais jau vienalga jaunajam pateiks, ka shitas, vot maita gniida, nedod) rokaas.
From:[info]piccolo
Date: 30. Maijs 2007 - 13:56
(Link)
pateicība ārstam bieži vien ir izspiešana, jo tu esi nonācis grūtībās un tev sāp. morāle un principi aizmirstas.

iedomājies oficiante tev pienāktu pie galdiņa un pateiktu ka būs jāgaida 2h uz ēdienu. pie mums Latvijā, tevi tas neizbrīnītu un tu sēdētu bakstīdams olīvi pa šķīvi. amerikā tu iedotu 20 dolārus un ēstu pēc 20min, hehe.

Nepabeigtā dienasgrāmata