Nepabeigtā dienasgrāmata


17. Jūlijs 2006

(bez virsraksta) @ 11:43

jautājums par eitanāziju ir neprincipiāls, tāpēc, ka sagudrots un mūsdienu medicīnas sasniegumu izraisīts. jautājums patiesībā ir par to, vai maksāt vai nemaksāt par dzīvības uzturēšanu un kurā brīdī tas kļūst par dārgu
 

Comments

 
[User Picture Icon]
From:[info]skuka
Date: 17. Jūlijs 2006 - 11:57
(Link)
bet tas ir tieši tas, ko es teicu. aprūpe ir dārgāka kā eitanāzija.
[User Picture Icon]
From:[info]murks
Date: 17. Jūlijs 2006 - 12:36
(Link)
Ne tikai vienkārši dārgāka, bet pat ārpus cilvēces rocības, ja kāds sadomātu sniegt šādu aprūpi vienmēr, kad tā tehniski ir iespējama, un tik ilgi, cik ilgi tā tehniski iespējama.

Un tā neglābjami rodas vienlīdzīgākie.
[User Picture Icon]
From:[info]skuka
Date: 17. Jūlijs 2006 - 12:39
(Link)
Nu, tēma jau tā ir pārāk plaša, neigrimsim vēl ekonomikas laukā - bet attīstītajās valstīs tā tomēr nav "ārpus rocības".
[User Picture Icon]
From:[info]murks
Date: 17. Jūlijs 2006 - 12:52
(Link)
Ir gan tā pat attīstītajās, manuprāt. Ļoti daudzu aizejošu cilvēku dzīvi varētu par diezgan vērā ņemamu laiku pagarināt, ja pieslēgtu viņus pie (dārgiem un ļoti dārgiem) dzīvības uzturēšanas aparātiem. Līdz ar to tā svītra kaut kā tiek vilkta, gribam mēs to vai negribam. Un mūsu runāšana vai galvas bāšana smiltīs var tikai piekoriģēt svītras vilkšanu vienā vai otrā virzienā, nejaušību vai rocības iespējas aizstājot/koriģējot ar kaut kādiem "principiem".
[User Picture Icon]
From:[info]skuka
Date: 17. Jūlijs 2006 - 13:30
(Link)
es nerunāju par dzīvības uzturēšanas aparātiem! par to jau es rakstīju kaut kur te iepriekš - nevis uzturēšana pie dzīvības ar dārgiem aparātiem, bet paliatīvā aprūpe - kas nozīmē pilnīgi ko citu: ļaut nomirt, atvieglojot sāpes un stirpinot garīgi.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 17. Jūlijs 2006 - 13:32
(Link)
tad es nesaprotu - tu esi par vai pret?
[User Picture Icon]
From:[info]skuka
Date: 17. Jūlijs 2006 - 13:35
(Link)
par/pret ko?
[User Picture Icon]
From:[info]skuka
Date: 17. Jūlijs 2006 - 13:41
(Link)
noņemšana no aparātiem (atļaušana nomirt gadījumos, kad tikai aparāti uztur dzīvības procesus - tādi, kā mākslīgā elpināšana, mākslīgā asinsrite u.t.t.- uztur pie dzīvības komā esošus cilvēkus bezgalīgi ilgi) - tā ir pasīvā eitanāzija. pret to es neiebilstu.
bezcerīgos slimību gadījumos nepičkāt ar ķīmiju, labi zinot, ka tas nepalīdzēs, bet paildzinās ciešanas - tā arī ir pasīvā eitanāzija.
pret to es neesmu.
aktīvā eitanāzija paredz otra cilvēka aktīvu rīcību, lai iestātos nāve - nevis nepaildzināt ciešanas, bet no tā atbrīvot vispār (tas tas humānais aizsegs). un pret to es esmu. man liekas, ka cilvēkam tomēr jānomirst pašam.
svojei smerķju:)
From:[info]buks
Date: 17. Jūlijs 2006 - 11:59
(Link)
Bet varbūt tāpēc, ka kāds doģiks izdomāja tik absurdu ziepju burbuli kā "cilvēka dzīvības svētums"?

Ij interesanti, ko par "jautājums patiesībā ir par to, vai maksāt vai nemaksāt par dzīvības uzturēšanu" teiktu vēžinieks pēdējā stadijā?
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 17. Jūlijs 2006 - 12:01
(Link)
nu un ko tad viņš teiktu? kliegtu: "Iemetiet dzīvības automātā vēl pāris divkapeikas, žitj haču, ņimagu!"?
[User Picture Icon]
From:[info]skuka
Date: 17. Jūlijs 2006 - 12:42
(Link)
jā, varbūt arī.
es pazīstu, pareizāk būtu teikt - pazinu (jo ir miruši) vismaz 2 vēža slimniekus. tā slimība kaut ko jocīgu dara ar apziņu - viņi līdz pēdējam brīdim ticēja, ka atveseļosies. un gribēja dzīvot - neraugoties uz ciešanām. bet "2 neatkarīgas ekspertu komisijas" tais situācijās varētu mierīgi lemt: neglābjams, mocās, da nu viņu!
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 17. Jūlijs 2006 - 12:45
(Link)
paga, vai tad kāds (izņemot Hitleru) ir ierosinājis jebkad eitanāziju, par kuru lemj ekspertu komisijas pretēji paša mirstošā izteiktajām vēlmēm?
[User Picture Icon]
From:[info]skuka
Date: 17. Jūlijs 2006 - 12:47
(Link)
VĒL ne. Bet - vai Tu tiešām nesaproti, ka vēlmes var iedvest? Vecus un slimus pārliecināt?
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 17. Jūlijs 2006 - 12:50
(Link)
tfu, mazums, ko var! var arī iestāstīt, ka pēc nāves ir augšāmcelšanās un mūžīga dzīvošana
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 17. Jūlijs 2006 - 12:47
(Link)
situācijās, kurās cilvēks grib dzīvot un līdz pēdējam cer, nav "eitanāzijas problēmas"!
[User Picture Icon]
From:[info]skuka
Date: 17. Jūlijs 2006 - 13:28
(Link)
cerību var iznīcināt, ja tas kādam ir izdevīgi. un parādās eitanāzijas problēma.
tagad iedomājies vēl tādu situāciju: ģenētika drīz ļaus (vai jau ļauj) noteikt, ka persona, piemēram tu, saslims ar kādu eārstējamu slimību. vēl tu esi vesels. vai tev ir tiesības zināt savu nāktoni, paredzamo nāves laiku un veidu? vai, to uzzinot, tev neradīsies vēlēšanās eitanazēties jau laikus, pirms vispār saslimis?
ai, vispār man apnika. mums "domas dalās" un es nevienu negribu ne par ko pārliecināt, tikai paužu savus uzskatus.
[User Picture Icon]
From:[info]ravejsledzejs
Date: 17. Jūlijs 2006 - 14:59
(Link)
cerības iznīcināšanai nav nekāda sakara ar eitanāziju. to sauc par novešanu līdz pašnāvībai un jau tagad likumā ir atrunāts, ka tā ir slepkavība.
From:[info]godfreid
Date: 17. Jūlijs 2006 - 12:23
(Link)
mūsdienu medicīna vēl nav ļāvusi izvairīties no eitanāzijas iespējamības apspriešanas tur, kur bez tās varētu iztikt, ja mūsdienu medicīna to ļautu.

Nepabeigtā dienasgrāmata